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CPM(Clinically Proven Mildness)

 

CPM(Clinically Proven Mildness)이란 피부 전문의의 감독 아래 다양한 검사와 엄격한 기준을 충족시키는 존슨즈베이비 제품에만 부여되는 문구이다. CPM 문구를 부여 받기 위해서는 성분 평가, 피부테스트, 광 알레르기 검사, 광독성 검사를 모두 마쳐야 한다. 아래의 검사를 모두 마친 제품은 6주에 걸쳐 200번의 엄격한 테스트를 거친 후에야 비로소 시장에 선을 보일 수 있다.

 


 

Clinically safety evaluation comprises 4 clinical tests

1. RIPT: repeated insult patch test 

2. PA: Photoallergy

3. PT: Phototoxicity

4. CI: Cumulative irritation

 


 

REPEATED INSULT PATCH TEST (RIPT)

1. A webril/adhesive patch used occlusively.
2. 0.2 gm of test material be applied to designated patch.
3. Induction Phase:

- The left side of the back is usually the test area for the Induction Phase.
- 24 hr induction period, then 24 hr no test material period before HRL technician’s observation
- Total 9 applications within 3 weeks period

4. Rest Phase: no test during the period (about 2 weeks)
5. Challenge Phase:

- The right side of the back is the test area for the Challenge Phase.
- 24 hr induction period, then observation by HRL technician.
- 48 hr, 72 hr and 96 hr for post-observation

6. Pass criteria: no inducement for dermal sensitization in human subjects

 


 

존슨즈베이비는 아기가 원하는 것이 무엇인지를 정확하게 판단하는 것에서부터 시작하며 전 세계 전문가들의 소견을 바탕으로 한 과학적인 검증을 토대로 한다.     

 

 

“mildness is essential for the special conditions of baby’s delicate skin”

- products are specially formulated to meet the special needs of infants.
- subjected to testing above and beyond normal industry standards.
Johnson's baby products must pass mildness test for optimum baby care.

 


 

<관련 자료보기>